12 May 2012

Jom Mengutuk Negeri Orang :)

hello sabtu. selamat petang aku ucapkan kepada makhluk yang sudah bangun mahupun yang belum bangun-bangun lagi. nanti kalau sudah bangun, jomlah singgah kat entry aku yang memang berguna ni. tengok tajuk kat atas, aku bukannya nak ajak korang mengutuk negeri orang. aku cuma nak buka tajuk tentang mengutuk-ngutuk ni. kutuk bukan sebarang kutuk, negeri orang yang dikutuk gtu. kenapa dengan manusia yang dicipta serba unik ni? dah lejuk mengutuk sesama musuh, nak juga kutuk negeri orang.

aku lahir kat nun semenanjung sana. orang KL lah ni? ya kot. mak bapak aku kerja sana, sebab tu aku keluar pun kat sana. jodoh aku lah tu lahir kat KL. pastu bapak aku kerja kat Miri ni hah.. Miri memang tempat asal bapak aku. so kami menetap kat Miri, sampai sekarang lah ni. jarang balik KL dorrr. miss there :) apa-apapun aku bangga dengan kedua-dua belah negeri ni. last year aku melancong kat Sabah. indahnya Sabah, dengan pulau Manukannya tuhh. terasa nikmatnya.. waktu kecil aku banyak melancong, tapi apa yang best nya waktu kecil ni haa. apa guna~ tapi aku bersyukur kaki ni pernah pijak tanah air negeri orang.

aku rasa semua negeri ada kelebihan dan kekurangan sendiri. setuju? siapa setuju angkat bulu kening. terima kasih atas tindak balas anda. kan? memang. baru tadi aku baca post kawan aku, ada oarng guna gambar dia pakai main kutuk orang Sabah. dah lah kutuk negeri orang, guna gambar orang lain lagi itu. mistake betol lah. inilah ciri-ciri orang yang pengecut. rasa diri hebat sebab mampu mengutuk negeri orang. kalau dia rasa-rasa negeri orang yang dia tak suka tu spoil'kan hidup dia, kenapa tidak dia lantik diri dia jadi menteri dalam politik, dan agihkan pendapat untuk keluarkan negeri orang yang dia tak suka tu dari Malaysia. apa macam? kalau kutuk megutuk tu dia mampu, tak kan benda-benda macam ni dia tak mampu. kita lihat, dapat ke tak. semestinya tidak, sebab itu dia mengambil jalan mudah untuk mengutuk dalam laman sosial biar orang rasa diri dia hebat. megah lah kau? aku rasa tidak. DAMN !

aku marah. ya aku marah. mencurah-curah idea aku nak marah-marah ni. bukan Sabah ja kena kutuk, malah negeri lain pun kena juga. macam-macam dah dunia sekarang kan? aku pun tak faham kenapa. banyak rusuhan dah. apa guna belajar sejarah cam ni? adoi adoi. 1 Malaysia? it can'be. am i right? kemon la~ kesimpulannya, pihak kerajaan seharusnya ambil tindakan dan memperbanyakkan aktiviti-aktiviti yang melibatkan perpaduan. kalau ada pun, aku takkan ikut :) haha, okey manusia-manusia semua, ni ja kot. bye :)

- Thanks view. Leave your link, I'll follow yours. -

No comments: