20 May 2012

Cara Nak Tukar Lagu

okey helo selamat pagi kepada insan cemerlang. tadi tengok inbox FB, ada Karen & Feli minta tolong ajar macam mana nak tukar lagu tu kan? ini aireen buat untuk dorang jerr. aireen belom dapat buat tutorial lagi. okey. kalau Deph nak tau macam mana pun boleh juga. tapi sekarang ni kita dapat tengok yang Youtube ni dah macam tak ngam lagi dengan Blogger. okey, Karen, tadi aireen ada tengok blog u tadi, xdapat berfungsi lagu tu kan? aireen pernah buat untuk blog aireen juga, ada sesetengah lagu ni xdapat d'insert dalam blog. cuma sesetengah lagu ja dapat. skrg ni x tau lah kenapa. okey, kalau ada yang xdapat tu, cuba cari lagu lain. sorry what to do, Youtube punya pasal lah ni.

1. dah log in tu pergi Template. tekan ctrl F. tekan Youtube dalam edit kamu tu. dapat sudah? semua sama kan? yang tak sama hanya dalam kotak tu. yang dalam kotak tu lah nak ditukar.


2. buka tab baru, pergi Youtube. search mana lagu u mau. pastu korang akan nampak apa yang kat bawah ni.



3. cari share kat sana. lepas tu tekan embed. ada nampak kotak hitam tu kan. tapi sebelum tu, mesti pastikan tekan kotak nombor 3 tu dulu. pastu beralih pergi nombor 4 dalam kotak tu. ambil code dalam kotak tu. copy & paste kat Template yang Aireen suroh tukar tadi. p/s: jangan copy semua. copy yang dalam kotak tu jerr. pastu preview dulu. dah selesai bari tekan save. kalau tak menjadi, ada perkataan er dalam kotak kecil korang bila korang dah preview, itu maksudnya lagu tu xdapat d'insert dalam template kamu. so, kena cari lagu lain lah alamatnya. okey, ada apa-apa sila bertanya. 

- Thanks view. Leave your link, I'll follow yours. -

No comments: